4.1.07

Οχι τοσο ευκολα, μωρη Σουβλιτσα!

Μεγάλωσα σε μια γειτονιά, που θα μπορούσε να’ναι το Τέξας.
Μιλάμε για το σαλούν των αλογομούρηδων.
Καλλιθέα!
Ομορη με τον Ιππόδρομο.
Μεγάλωσα με το "Γκανιάν" και όχι με τον "Μικρό Ηρωα", όπως τα υπόλοιπα κανονικά παιδάκια της γενιάς μου.
Δηλαδή δεν το διάβαζα εγώ… αλλά ΟΛΟΙ οι άλλοι γύρω μου. Οχι στο σπίτι μου. Δεν νομίζω ότι έχει πάει στον Ιππόδρομο κανείς στην οικογένεια μου, εκτός από μένα.
Μια και μοναδική φορά.
Με τον φίλο μου τον Σήφη.
Μιλάμε για τον τέλειο αλογομούρη.
Δεν είχε ποτέ μία.
Μιλάμε για ούτε μία-μία…
Και όμως έπαιζε στον Ιππόδρομο μεγάλα ποσά.
Πώς;
Δεν έχω ιδέα.
Μια φορά πριν από χρόνια κάνοντας βόλτα στην Γλυφάδα με φώναξε μέσα από ένα ξενοδοχείο.
-Τί κάνεις εδώ ρε;
-Δικό μου είναι!
… το’χε κερδίσει στον Ιππόδρομο.
Πέρασα ξανά μετά απο μια εβδομάδα.
…το’χε χάσει στον Ιππόδρομο.
Σήμερα –στεναχωριέμαι πάρα πολύ- είναι κλοσάρ.
Τρομερή φάτσα.
Δεν είχε μία, αλλά τα άρρωστα άλογα τα’παιρνε σπίτι του για να μην τα κάνουν σαλάμι. Τα κουτσά. Τα τυφλά. Πού τα’βαζε; Σε ένα πελώριο κτήμα κοντά στη Γλυφάδα , όπου έμενε (σχεδόν) λάθρα στο μισογκρεμισμένο οικημά του. Και έκανε το σκατό του παξιμάδι για να τους αγοράζει τριφύλι.
Αλογομούρης στον τζόγο, αλλά και πραγματικός λάτρης των αλόγων.



Κάποτε με πήρε μαζί του στον Ιππόδρομο.
Χιόνιζε.
Μια φορά πήγα στο Δέλτα και χιόνισε. Δεν το βρήκα καλό σημάδι.
Δεν με καψούρεψε καθόλου το σπορ.
Δεν με συγκινεί ο τζόγος που απλώς περιμένω το αποτέλεσμα, για το οποίο δεν έχω καμμιά συμμετοχή, Βλέπε, ρουλέτα.
Μου άρεσε όμως πολύ η ατμόσφαιρα.

Ο κύριος δίπλα μου ήταν σοβαρός. Καμμιά 60αριά. Με το παλτό του, το κασκόλ του, το καπελάκι του, την γραβατίτσα του… Τα άλογα ξεκίνησαν, ο κύριος κοιτούσε ψύχραιμος λες και παρακολουθούσε χρηματιστήριο. Τα αλογάκια τρέχανε κλιπιτικλοπ κλιπιτικλοπ… οι τζόκεϋ με τα χρωματιστά μπλουζάκια τους… και ξαφνικά φτάνουνε στην τελευταία στροφή…
Ο κύριος δίπλα μου απο φλεγματικός εγγλέζος μεταρέπεται σε οπαδό του πολυαγαπημένου μου ΜΠΑΟΚ.
Σκαρφαλώνει κάπου και αρχίζει να χτυπιέται….
Ελα απ΄’εξω μωρή Σουβλίτσα! Φατ’ τους τα άντερα… Οχι τόσο εύκολα… οχι τόοοοσο εύκολα μωρή Σουβλίτσα…έλα απ’ έξω… γαμιέσαι φοράδα… γαμιέσαι….
Μετά πέταξε κάτι χαρτάκια κάτω κι άρχισε να μελετάει την επόμενη ιπποδρομία. Ξανά κύριος. Ξαφνικά τρέχει προς τα ταμεία… εκεί τον έχασα….
Μιλάμε για χιονοθύελα.
Ο Σήφης έχασε και το σωβρακό του.
Εγώ μόνο το χαρτζηλίκι μου.
Δεν ξαναπήγα (ευτυχώς Θεέ μου) γιατί γκαντέμη με ανέβαζε, γκαντέμη με κατέβαζε.
Ωραία ήταν… η καβαλίνα με χάλασε… αλλά υποθέτω ότι όλα συνηθίζονται.


Η δεύτερη και τελαυταία σχέση μου με τον Ιππόδρομο ήταν στο Ναυτικό. Στην προπαίδευση κοιμόταν απέναντί μου, ένας τζόκεϊ… ο Οδυσσεάς Μαρίνης…. Ο πιο μάγκας άντρας που γνωρισα (μέχρι τότε) στη ζωή μου. Ο άνθρωπος που’χε αποβληθεί δια βίου (;) από τον Ιππόδρομο γιατί είχε εφεύρει το κόλπο με την μπαταρία κάτω από τη σέλα. Ηλεκτρική εκκένωση στ’αλογο… έτρεχε αυτο σαν να’τουχες βάλει νέφτι στον κώλο….
Καταπληκτικός τύπος. Τόσος δα!
Με συμπάθησε για αδιευκρίνιστους λόγους.
Τον συμπάθησα για πολύ συγκεκριμένους.
Αρρωστησα με 40 πυρετό… κα το’σκασε από τον Παλάσκα και μου’φερε 3 το πρωί ζεστή κοτόσουπα από ταβερνείο της περιοχής.
Απίστευτο. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ.

Μια αγαπημένη μου θεία…ατυχήσασα στον πρώτο της γάμο (τί έκφραση κι αυτη!) αφού ενηλικιώθηκε το παιδί της (τί μαλακία κι αυτή!!!) αποφάσισε να ξαναφτιάξει τη ζωή της (τί αηδία κι αυτή!!!) .
Παντρεύτηκε λοιπόν έναν (μακαρίτη πιά) τζουτζούκο χρυσό άνθρωπο…. Με το καλη κουβέντα κάτω από τη γλώσσα… γελαστό… χαριωτμένο… Ολοι στην οικογένεια τον αγαπήσαμε.
Ξαφνικά μετά από 1-2 χρόνια η θεία τον πέταξε έξω από το σπίτι.
Οικογενειακώς μείναμε άναυδοι.
Μάθαμε.
Ο τζουτζούκος ήταν μέγας αλογομούρης.
Μιλάμε την τίναξε την θεία στον αέρα.
Μιλάμε για κεφτέ ανεβασμένο στο κάγκελο να ουρλιάζει μέχρι εγκεφαλικού.


Δεν κάνω ποτέ κριτική στα πάθη των ανθρώπων, γιατί αν δεν είχε χιονοθύελα σε εκείνη την ιπποδρομιακή,, . και δεν είχε παγώσει το είναι μου… σήμερα πιθανότατα να ήμουν κι εγώ ανεβασμένος στο κάγκελο και να ουρλιαζα για το φορκαστ.
Δύσκολο… αλλά καθόλου απίθανο.

Πώς μουρ’θαν όλα αυτά;
Διάβασα (διαβάστε και σεις αν θέλετε) το μεταμοντέρνο (που το θυμήθηκα τωρα αυτό;) ανάλογο blog (http://stakaman.blogspot.com/) “Βάλτα νά πάνε, πήγανε…” του sofogreg,… (από ο,τι έμαθα πρόκειται περί συλλογικής δουλειάς. Μέχρι επιμελητή κειμένων έχουν!) κοίτα τί κάνει φίλε μου, ο άνθρωπος όταν δεν ξημεροβραδιάζεται στα στριπτιζάδικα.!!!)

13 σχόλια:

parisaktos είπε...

μολις προχθες αρχισα να σε διαβαζω κι αναρωτιεμαι συνεχεια: γιατι βαζεις ολες αυτες τι γυμνες φωτογραφιες σε ολα τα κειμενα σου ανεξαρτητως θεματος;
Θα αναρωτιεσαι μηπως ειμαι κανενας μαλακας πουριτανος που με πειραζουν τα γυμνα κτλ αλλα θα πεσεις εξω. Απλα μου θυμιζεις κατι "γαματα" δελτια ειδησεων που υποτιθεται θελουν να δειξουν την κοσμοσυρροη στις παραλιες και το μονο που δειχνουν ειναι μουνια και βυζια. Ή κατι διαφημισεις σαπουνιων που ειναι πιο κοντα σε τσοντο-παραγωγη παρα σε διαφημιση.
Μην παρεξηγεις το σχολιο. Απλα αναρωτιεμαι, το κανεις για να ελκυεις κοσμο στο μπλογκ ή απλα γουσταρεις να μιλας για αλογα και ιπποδρομιες βλεπωντας παραλληλα και κανα μουνι;

Σουταχαπεί είπε...

Κ.Αντώναρε,περνώντας είδα ότι μιλάτε για την σελίδα "βάλτα να πάνε πήγανε".Μπαίνοντας ενώ αισθανόμουν άνετα,διάβασα το προηγούμενο σχόλιο ,είπα ωχ! καί μαζεύτηκα -(φοβήθηκα ότι μπήκα σε εκκλησία η τα γραφεία του ΚΚΕ).
Τελοσπάντων ,πρός αποφυγή παρεξηγήσεων θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι είμαι ο ιδρυτής της σελίδας στην οποία συμμετέχουν ο sofogreg και ο leon ως συνεργάτες.Ευπρόσδεκτος είναι και όποιος μπορεί να βοηθήσει στο συγκεκριμένο αντικείμενο.Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

απο ολα ολα αυτα μονο το μπα οκ ψιλοκαταλαβα.ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΜΩς ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΠΑΕΙ..

Ημίαιμος-Imiaimos είπε...

Ακριβώς έτσι! Κι ο τζόκεϋ -τι μου θυμίζεις, εναν συμμαθητή μου που τον είχε πάρει μαζί του στο πλοίο για να του λέει τα "σίγουρα" με αποτέλεσμα να ...παχύνουν όλα τα άλογα- και, μη ξεχνιόμαστε, η Σου Βλι Τσα των φωτογραφιών καθαρόαιμο αγωνιστικό!

diastimata είπε...

Πάει κι ο Ιππόδρομος. Τον έφαγε το στοίχημα, που κατέστρεψε το ποδόσφαιρο. Και τώρα παίζει ο καθένας, χωρίς γνώσεις, ή μάλλον πιστεύοντας ότι έχει ΤΙΣ γνώσεις, γιατί ως γνωστόν, όλοι οι Έλληνες είναι παλιοί ποδοσφαιριστές, λίγο προπονητές και κάπου πρόεδροι.

ΥΓ Αυτό για τον ΜΠΑΟΚ το παίρνω στα σοβαρά και σε καλώ, την Κυριακή, στο πάρτι προς τιμήν του αποχωρήσαντα Ιωάννη (Γούμενου).

Herinna είπε...

αχμ...
Εγώ επειδή από άλογα ξέρω μόνο το Μπάλιο, που είναι λέει ένα αραβικό καθαρόαιμο κόκκινο με άσπρη βούλα στο κούτελο, (το διάβασα ψάχνοντας την καταγωγή του επιθέτου μου κι έτσι έμαθα γιατί μας είπαν Μπάλιους του κόκκινους), δεν έχω τίποτε άλλο να πω επ' αυτού.
Όμως σε ότι αφορά τις φωτογραφίες με τις γυμνές γυναίκες, έχω να παρατηρήσω πως ο κύριος του πρώτου σχολίου έχει προσθέσει μια λεπτομέρεια ανύπαρκτη στις φώτο σου Μάνο. Εγώ δεν είδα πουθενά μουνιά. Μόνο κώλους και βυζιά είδα από γυναίκες γυμνές η ημίγυμνες. Έχω επίσης να παρατηρήσω ότι ακόμα και αυτές εμένα δεν με ενοχλούν και διαβεβαιώνω τον (κάτσε μωρέ να τον δω),ναι, παρείσακτο, ότι δεν μπαίνω για το λόγο αυτό στο μπλογκ, την έχω ψάξει παλιότερα δεν με συγκινεί το θέμα, μου αρέσουν τα κείμενα όμως και αφού μου τα δίνει δεν με πειράζει που παίζει μόνος του ή με τα νεύρα των άλλων χιχι. Πρόσφατα έμαθα πως οι Άγγλοι έχουν μια πολιτισμένη συνήθεια κι άλλο χιχι. Όταν θέλουν να δείξουν ότι δεν γουστάρουν μα καθόλου κάποιον, είναι ικανοί να κατεβάσουν τα βρακιά τους στη μέση του δρόμου και να δείξουν τον κώλο τους στον αντιπαθή. Πρόσεχε παρείσακτε μήπως σου έρθει φάτσα κάρτα κανένας πολιτισμένος τριχωτός κώλος και δεν θα μπορείς να τον πεις και μουνί. Καλά είναι να φυλαγόμαστε. Τρίτο χιχι.

parisaktos είπε...

@herinna
Οκ, δεν εχει μουνια, εχει κωλους και βυζια. that's not the point οπως θα ελεγαν και οι πολιτισμενοι αγγλοι. Και ουτε με πειραζουν οι φωτο. Καθε αλλο. Απλα ριχνωντας μια ματια στο μπλογκ,ειδα οτι ειναι σκορπιες παντου σε διαφορα θεματα και απλα αναρωτηθηκα τον λογω υπαρξης τους. Καταλαβαινω οτι δεν χρειαζεται να υπαρχει λογος απαραιτητα για να βαλεις φωτογραφιες που σου αρεσουν, αλλα και παλι αναρωτιεμαι τι σκοπο εξυπηρετουν γιατι μου θυμισαν τακτικες που δεν τις θεωρω σοβαρες (βλεπε τηλεοραση). Προσωπικα δεν πιστευω οτι ο Μανος το κανει για να ελκυει κοσμο στο μπλογκ, αλλα επειδη ειμαι περιεργος ειπα να ρωτησω ετσι κι αλλιως...

parisaktos είπε...

@herinna
Οκ, δεν εχει μουνια, εχει κωλους και βυζια. that's not the point οπως θα ελεγαν και οι πολιτισμενοι αγγλοι. Και ουτε με πειραζουν οι φωτο. Καθε αλλο. Απλα ριχνωντας μια ματια στο μπλογκ,ειδα οτι ειναι σκορπιες παντου σε διαφορα θεματα και απλα αναρωτηθηκα τον λογω υπαρξης τους. Καταλαβαινω οτι δεν χρειαζεται να υπαρχει λογος απαραιτητα για να βαλεις φωτογραφιες που σου αρεσουν, αλλα και παλι αναρωτιεμαι τι σκοπο εξυπηρετουν γιατι μου θυμισαν τακτικες που δεν τις θεωρω σοβαρες (βλεπε τηλεοραση). Προσωπικα δεν πιστευω οτι ο Μανος το κανει για να ελκυει κοσμο στο μπλογκ, αλλα επειδη ειμαι περιεργος ειπα να ρωτησω ετσι κι αλλιως...

Sofogreg είπε...

Όλα καλά ρε Μάνο, αλλά σταμάτα πια με τους κώλους!!
Ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια για το μεταμοντέρνο (sic) blog μας, όμως ιδρυτής είναι όντως ο Σουταχαπεί. Φυσικά εσύ ανέφερες εμένα, ως πιο διάσημο...
Σημείωση προς παρείσακτο: πλάκα κάνω για τα περί κώλων, επειδή είχα ζητήσει στο Μάνο και ειδικό ποστ με δαύτους αφιερωμένο σε μένα!
Όχι δηλαδή, μη νομίσεις πως μας έβαλε ο Μάνος να στην πέσουμε!
:)))))))))))

μαραμενα σύκα είπε...

Χάσατε όλοι!Μάλλον ο Αντώναρος έχει κόλλημα με την Ασία και τα μουνιά που φυτρώνουν εκεί.Πσιτ,μήπως κατά τύχη σύχναζες στα καμπαρέ την δεκαετία των 80ς?Τότε κυκλοφορούσε πολύ ασιατικό μουνί στην πιάτσα..και σε πολλούς τους έμεινε ο καημός.

me είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
me είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
me είπε...

Wax on, wax off.