2.12.07

ημι-ένοχοι και ημι-αθώοι









Με εκνευρίζει πολύ η έκφραση: «μα δεν είναι όλοι οι γιατροί κακοί...μα δεν είναι όλοι οι δημοσιογράφοι άσχετοι... δεν είναι όλοι οι επιχειρηματίες απατεώνες....»

Μα ποιός είπε ότι είναι ΟΛΟΙ;

Για τους λίγους λέμε που κρύβονται μια χαρά πίσω από την φράση δικαιολογία. Δεν θα βρούμε άκρη, αμα το κουβεντιάσουμε γιατί βασικά ΟΛΟΙ μας είμαστε αυτης της λογικής. Κακά τα ψέμματα αδέλφια.

Χθες το βράδυ άκουσα την έκφραση σε ρεπορτάζ δελτίου ειδήσεων και τα ξαναπήρα. Μου΄ρθε μια αληθινή ιστορία στο μυαλό:

Πριν απο χρόνια είχε ένα σπίτι σε ελληνικό νησί (όχι κοσμικό) του Ιονίου ένας καρα-καρα-πάμπλουτος Αυστριακός. Δεν σας λεω ονόματα και τόπο γιατί δεν έχει καμμιά σημασία... ήταν σεμνός άνθρωπος και είναι κρίμα να του το χαλάσουμε τώρα που δεν είναι αναμεσα μας πια.

Αυτός ο άνθρωπος μπορούσε να έχει (και είχε) σπίτια στα πιο όμορφα μέρη του κόσμου. Αγαπούσε όμως αυτο εδώ στην χώρα μας. Και ερχότανε όσο πιο τακτικά μπορούσε.

Λάτρευε να πίνει το καφεδάκι του με τους ντόπιους, να κουβεντιάζει μαζί τους, να κάνει το μπάνιο του, να κάνει βόλτες στο χωριό, να ψωνίζει στο μακάλικο... Ηθελε να είναι ενας απ’ αυτούς. Εκείνοι πάλι το μόνο που γνωριζαν γι’ αυτον ήταν ότι ήταν πλούσιος και τον λέγανε ο «Γερμανός» (μικρές γεωπολιτικές λεπτομέρειες).

Το πιο συγκινητικό ήταν ότι ο άνθρωπος αυτός τους αγαπούσε πολύ και είχε πάντα τη διάθεση να τους βοηθήσει. Το τί παιδιά έστειλε για θεραπεία στο εξωτερικό.... για σπουδές.... να βοηθήσει όπως μπορούσε νιόνυμφα ζευγάρια... και βασικά ηλικιωμένους που είχαν προβλήματα υγείας.... Για χρόνια ολόκληρα. Τα ποσά γι’ αυτον ήταν αστεία.

Μέχρι που μια φορά ένας Ελληνάρας του νησιού του ζήτησε να τον βοηθήσει γιατί έπασχε (όντως) από την καρδιά του. Ο Αυστριακός το’κανε με χαρά. Του’δωσε ενα ποσό για να τρέξει στους γιατρούς στην Αθήνα... και εκείνος αντί να κοιτάξει την υγεία του, αγόρασε.... ενα κτήμα....

Εσπασε ο διάολος το ποδάρι του και το’μαθε ο Αυστριακός.

Τέλος!

Τέλος για πάντα η βοήθεια...

Οταν λέμε τέλος... εννοούμε τέλος. Ende! Schluss! Το τέλειο φινάλε!

Από ενας αγαπησιάρης άνθρωπος μεταμορφώθηκε σε «Γερμανό».

Τέλειωσε σας λέω...

Δεν ξαναδε ντόπιος βοήθεια... δεν πείραξε ποτέ κανέναν... αλλά και δεν βοήθησε κανέναν... άστε που σιγά-σιγά αραίωσε τις επισκέψεις του. Και όποτε πήγαινε δεν είχε πολλα-πολλά. Ανθρωπος που τον ήξερε μου είπε, ότι έπαθε σοκ. Μεγάλο σοκ.

Μα φταίγανε όλοι οι ντόπιοι;

Οχι! Βέβαια... ο ένας βλάκας έφταιγε...

Δεν είναι έτσι όμως...

Ακούστε με που σας λέω... Θέλετε να μάθετε ποιό ήταν αποτέλεσμα;

Τον αντιπάθησαν στην τελική τον «Γερμανό»... αφού σταμάτησε να τους ....βοηθά επειδή τον εξαπάτησαν...

Ούτε ενας δεν αναρωτήθηκε το γιατί.

Ολοι θεωρούσαν εαυτούς αθώους.

Είμαι της γνώμης ότι σπάνια ένοχος είναι μόνο αυτός που κάθεται στο εδώλιο.

7 σχόλια:

michelan είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
michelan είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
michelan είπε...

Σταμάτησε γιατί κάποιος του πούλησε εξυπνάδα…
Και αυτό είναι κάτι που δεν αντέχεται από κάποιον που έχει τον εαυτό του
πάνω από τους υπόλοιπους…
Αν συνέχιζε την προσφορά,
εκτός του ότι είχε δημιουργηθεί κακό προηγούμενο και θα έπρεπε συνεχώς να ελέγχει,
πάντα θα είχε την ρετσινιά του κορόιδου
‘ ποιος; αυτός; ναι, ευεργέτης…
αλλά και ο γιαννάκης, πολύ μάγκας… τον δούλεψε κανονικά!!!
.
[λες και αυτός δεν θα είχε 'αγοράσει κτήματα' για δημιουργήσει την περιουσία που είχε...]
.
.
Στο προκείμενο τώρα…
Ο ένας μπορεί να χαλάσει την εικόνα των πολλών,
γιατί υπάρχει η αντιπαλότητα και η επιδίωξη της νίκης μεταξύ των ομάδων…
Δεν προσπαθούμε να καλύψουμε, να διορθώσουμε και να βελτιώσουμε σκέψεις και συμπεριφορές,
αλλά προσπαθούμε να ανακαλύψουμε
κοινωνική παραβατικότητα στις αντίπαλες ομάδες
για να τους δείξουμε ότι είναι χειρότεροι από εμάς…
.
.
Η συγκεκριμένη φράση
λειτουργεί σαν προστατευτικό τείχος/γλύψιμο,
για να μην θιχτούν οι παρευρισκόμενοι
και να μην μας μηνύσουν οι ακροαζόμενοι…

drowsy george είπε...

didaktikotath h istoria, kommati ths pragmatikothtas alla an mou epitrepeis- mou epitrepeis h oxi?- prepei na pros8esw 2 pinelies , mia pinelia me aima kai mia me sex. ws anafora to sex, eukolo einai , o austriakos den erwteuhke kamia tsoulitsa?? kai telika skotwse ton ellhnara pou ektos apo ta lefta , tou efage kai thn tsoulitsa. oi nhsiwtes gia na ekdikh8oun skotwsan ton austriako kai ton kanane soupa kai proseferan to piato sthn tsoulitsa

pou thelo na katalhksw?
oti h tsoulitsa ton ena gkomeno ton eixe sto xwma kai ton allo sto stomaxi ths

to saw 4 to eidate?

Thanx gia ta teratakia

Toni Venieri είπε...

Κι ομως, ο αυστριακος επελεξε την ευκολη λυση: Τσουβαλιασε εναν ολοκληρο κοσμο εξ αιτιας ενος πονηρου.
Δεν ειναι και για επιβραβευση ο τυπος!
Με την ιδια λογικη, εσυ δεν επρεπε να ξαναβοηθησεις ποτέ νεαρη δημοσιογραφο, για να σε παραπεμψω σε παλιοτερο σου ποστ.

Λυκαων ο Αναμοχλευτής είπε...

Αγαπητέ μου Μάνο, παραβλέπεις ένα σοβαρό παράγοντα της παράδοσής μας, μα συνάμα και της εθνικής μας ταυτότητας. Την ΣΥΝΕΠΕΙΑ, κι αυτό γιατί ανέκαθεν μας διείπε μια ιδιάζουσα σοβαρότητα σκέψης που παραμένει απόλυτος οδηγός και κριτήριο αξιολόγησης του «άλλου» (ποτέ του εαυτού μας, αλλά μην ξεχνάμε ότι είμαστε απόγονοι ηρώων και φιλοσόφων κι ως εκ τούτου όλοι εξαιρούμεθα, έτσι; )

Πιθανόν να γνωρίζης ότι οι Έλληνες πάντα είχαμε τη διάθεση να καθορίζουμε τις σχέσεις μας, κοινωνικές, επαγγελματικές, αισθηματικές και τράβα κορδόνι, με βάση το πόσο συνεπής είναι κάποιος με την εικόνα που εμείς δημιουργήσαμε γι αυτόν, έστω και ερήμην αυτού.

Συνεπώς ο Ρεχάγκελ που γνωρίσαμε ως προπονητή περηφανούς νίκης, οφείλει να συνεχίση να φέρνη νίκες. Μια ήττα του είναι ικανή να τον κάνει να φαντάζη στα μάτια μας ως απατεώνας και χαραμοφάης που χρυσοπληρώνεται τζάμπα και βερεσέ.

Μία καλλιτέχνις του άσματος (όχι ότι έχει ποτέ συμβεί, υποθετικό τελείως είναι το παράδειγμα), η οποία μπορεί μάλιστα να έχη υιοθετήση και το τολμηρό λουκ, οφείλει να παραμείνη στις επάλξεις της Τέχνης. Εαν τα φέρη ο διάολος και του Θανάση η σκούφια να αποφασίση να γίνη (ας πούμε υποθετικά τελείως) πολιτικός, τότε ξαφνικά συνειδητοποιούμε το έκπαλαι τολμηρόν της ενδύσεως της και χωρίς δισταγμό, εμείς οι άψογοι -και γι αυτό άτεγκτοι τιμητές όσων νομίζουμε ότι διαφέρουν από εμάς- την προσφωνούμε «πουτάνα» και λίγο της πάει κι ας χρωστάη χάρη που έχουμε και περιορισμένο λεξιλόγιο εμείς οι βλάχοι.

Με αυτή τη λογική της αρχής της συνεπείας, ο Αυστριακός «Γερμανός» ώφειλε απαραιτήτως να συνεχίση να... τ' ακουμπά στους ξύπνιους, «πτωχούς» μεν ως προς τα υλικά αγαθά, πλην όμως πλουσίους τω πνεύματι, ως γνήσιος.. κουτόφραγκος, αφού έτσι ώρισε η φύση καταπώς την ερμηνεύουμε εμείς οι Ελληνάρες, απόγονοι ευκλεών προγόνων ηλαδή σαλταδόρων έως μαυραγοριτών της Κατοχής.

Αφού αποφάσισες οικειοθελώς, κύριος, να γίνης ευεργέτης μας πως μας κόβεις ξαφνικά το επίδομα;
Στο Καιάδα λοιπόν, σκατόπουστα, μαζί με τον Κοσκωτά, διότι, όπως και να το κάνουμε, κάθε σελέμης θέλει το Γερμανό του...


_____________
Δεν χρειάζεται να σπεύσης να με τιμήσης δια της απαντήσεώς σου, ως πράττεις συνήθως. Έχω μια παράξενη βεβαιότητα πως σε κάλυψα απολύτως.

YO!Reeka's είπε...

δεν διάβασα το κείμενο! με συνεπήραν οι φωτογραφίες!!! μόνο κάποπιος που αγαπάει πολύ τις γυναίκες μπορεί να βγάλει τόσο ωραίες φωτογραφίες