














Θέλω να με συγχωρέσουν οι Ελληνοαμερικανοί, αλλά νομίζω ότι το θέμα έχει παραγίνει. Καλό είναι να αγαπάμε την πατρίδα και ακόμα καλύτερα: η πατρίδα να αγαπάει τα παιδιά της που ζούνε έξω. Δεν χρειάζεται να λέμε τα αυτονόητα, αλλά γι' αυτό υπάρχουν οι πρόλογοι....
Ενας φίλος μου που έπασχε από μια δύσκολη ασθένεια και ταλαιπωριότανε, έτρεχε και αυτός –πανικόβλητος- από γιατρό σε γιατρό για να μπορέσει να καταλήξει σε κάποια λύση. Μια μέρα που τηλεφωνηθήκαμε μου είπε:
-Εφτασαν και τα χαρτιά (οι εξετάσεις) από την Αμερική. Τα'χαμε στείλει ξέρεις στον Γιώργο Παπαδόπουλο (θα χρησιμοποιώ συνεχώς το ίδιο κοινό όνομα γιατί δεν θέλω να θίξω κάποιον) που είναι Προφήτης στην (π.χ.) Νέα Υόρκη σε θέματα της περίπτωσης μου...
Πριν απο δυο χρόνια μια άλλη φίλη μου Κύπρια. Πήγε στο Τέξας να κάνει μια πολύ λεπτή εγχείρηση... στον Αμερικανο-κύπριο κ. Γιώργο Παπαδόπουλο, που ήταν ο γκραντ μαίτρ σε θέματα oυγείας τη φίλης μου....
Πριν απο λίγο καιρό μια κυρία-που αγαπώ πολύ- από την Μυτιλήνη, είχε ένα μικρό πρόβλημα με την καρδιά της. Τηλεφώνησα στον γιατρό (με μεγάλο «Γ») Λευτέρη Τσιάμη στο Ιπποκράτειο να τη δει.... (τον αγαπώ και τον σέβομαι, όχι μόνο γιατί έσωσε εμένα, αλλά επειδή ποτέ μα ποτέ δεν έχει αρνηθεί να δει ασθενή...) πήγε η κυρία (που τελικά δεν είχε τίποτα)...της τηλέφωνησα το βράδι να μάθω τί είχε συμβεί. Μου είπε ότι ο κ.Τσιάμης είναι ένας υπέροχος άνθρωπος, αλλά «βρε παιδί μου, είχε και έναν βοηθό... καταπληκτικό γιατρό... την άλλη φορά θα πάω σ' αυτον...»
-Πώς έτσι;
-Μα ήταν από την Μυτιλήνη!
Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω αυτό.
Πώς διάολο όλοι οι καλύτεροι σε θέματα υγείας σέ όλον τον κόσμο είναι Ελληνες ή Ελληνο-κάτι;
Τί είναι; Το πρόβλημα είναι τοπικιστικού χρώματος; Θέμα μετάφρασης; Μήπως δεν καταλαβαίνει η θεία Μελπομένη, τί λέει ο γιατρός;
Οσες φορές μου λένε για έναν Ελληνο-αμερικανό (ή οτιδήποτε άλλο Ελληνο-) γιατρό που είναι Προφήτης στο είδος του, μπαίνω στο google και ψάχνω... Για να σας είμαι ειλικρινής μέχρι στιγμής Προφήτες ειδικά μέσα στους ιατρικούς κύκλους διεθνώς, ελάχιστους βρήκα... Οι Προφήτες δεν είχαν εθνικότητα: Αμερικάνοι. Σέρβοι, Πακιστανοί, Ινδοί,Ουκρανοί, Ταϋλανδοί κ.λ.π.
Εξηγείστε μου τώρα;, γιατί ο Αρχιεπίσκοπος πήγε σε ένα από τα καλύτερα (ή το καλύτερο) νοσοκομείο του κόσμου για να τον εγχειρήσει (μεταμόσχευση) Ελληνας γιατρός;
Οχι, δεν έχω ιδέα για τον κ. Τζάκι... Δεν έχω καν άποψη. Πώς θα μπορούσα άλλωστε;...δεν λέω αυτό.
Ρωτάω όμως το απλό: Αν τον ίδιο καρκίνο τον είχε και ο Τζορτζ Μπους, ο dr. Τζάκις θα ήταν ο θεράπων ιατρός του; Γιατί αν δεν ήταν, τότε ο Αρχηγός ενός τόσου μεγάλου και ισχυρού κομματιού της Ορθοδοξίας, έκανε λάθος επιλογή ανθρώπου.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου που ήταν άνθρωπος του κόσμου και είχε ζήσει έξω, θα θυμάστε ότι όταν αρρώστησε πήγε στον Αιγύπτιο Μαγκντί Γιακούμπ –και όχι σε κάποιον Ελληνα γιατρό-γκουρού του Λονδίνου, που του έσωσε τη ζωή και του΄δωσε ακόμα μια πρωθυπουργία. Πήγε στον καλύτερο...στον αντικειμενικά καλύτερο.
Εχω κάθε λόγο να σέβομαι τους ελληνες γιατρούς. Θα το επαναλαμβάνω μέχρι να πεθάνω: μου έδωσαν (όχι μόνο μου έσωσαν) τη ζωή. Και αν εγώ ή κάποιος αγαπημένος μου είχε πρόβλημα σε ελληνικό Δημόσιο Νοσοκομείο θα έτρεχα.... Αν όμως ήμουν στο Χιούστον ή στο ΚεηπΤάουν (γιατί έτσι θα'θελε η μοίρα) και είχα τη δυνατότητα επιλογής (όπως ο Αρχιεπίσκοπος) τοτε θα διάλεγα τον καλύτερο και όχι αυτον που θα καταλάβαινε τί σημαίνει «ντέρτι, ντόρτια, μανα γιατί μέ γέννησες κ.λ.π.»
Δεν είμαι με την Εκκλησία... χαχαχα το αντίθετο θα'λεγα...δεν μ'αρέσουν οι παπάδες, επειδή δεν μ΄αρέσουν οι μεσάζοντες παντός καιρού, όμως αυτον τον Αρχιεπίσκοπο, τον συμπαθώ για έναν πολύ προσωπικό μου λόγο. Ελπίζω να τον καταλαβετε. Οταν πέθανε ο πατέρας μου, ο Χριστόδουλος μόλις είχε αναλάβει... ή πρώτη δημόσια δήλωσή του λοιπόν ήταν για τον πατέρα μου και την Τέχνη του... δεν είναι δυνατόν να το ξεχάσω... ειδικά λόγω της στιγμής που το εισέπραξα.
Στεναχωριέμαι που βασανίζεται...
Δεν είναι καλό να πονάς... Σας διαβεβαιώνω.
Του εύχομαι να μην πονάει.


















Η Δημοκρατία τα χωνεύει όλα.
Σύμφωνοι, μόνο που μερικές φορές τη χώνεψη υποφέρει από δυσκοιλιότητα.
Σ’ αυτό φταίμε παρα πολύ εμείς οι δημοσιογράφοι... ή μάλλον όχι όλοι οι δημοσιογράφοι, αλλά τα παράθυρα και τα πάνελ των τηλεοπτικών ειδήσεων και εκπομπών.
Παράδειγμα (τυχαίο):
Φωνάζουν καθε τρις και λίγο τον Κίμωνα Κουλούρη (Λάκη Λαζόπουλε, γειά στο στόμα σου παλικάρι μου)... ακόμα και όταν δεν ήταν στο ψηφοδέλτιο τον φώναζαν.. και τώρα με την κρίση τον φωνάζουν... Γιατί; Μα για να πει τη γνώμη του... σύμφωνοι... να την πει... πόσες φορές να την πει;
Και άντε και είναι δικαίωμα τους και τον φωνάζουν... γιατί τον χαϊδεουν με political correct αστειάκια, αφού ήταν «στηρίζω Γιώργο» και πριν αλέκτωρ έγινε «είμαι με τον Βενιζέλο!»... Τί σκατά δημοσιογραφία.... είναι αυτό; Γιατί τον αφήνετε με αυτο το πομπώδες ύφος του να ολοκληρώνει τη σκέψη-αστεία δικαιολογία αυτης της απαραδεκτα πολιτικής (κι όχι μόνο) πράξης του;
Ξέρετε γιατί;
Επειδή ο Κίμων είναι πάντα τηλε-εύκαιρος και κάποιοι πιστεύουν ακράδαντα ότι έχει το επικοινωνιακό χάρισμα. Συνήθως όλοι τους αγοράζουν πούρα από το ίδιο κατάστημα. Ο Κίμων εκφράζει τη βάση. Να πεθάνω τώρα στα γέλια ή έχει και καλύτερα; Καπνίζει η βάση πούρα; Εχει η βάση πομπώδες ύφος; Γιατί αν η βάση έχει πομπώδες ύφος, τότε όλοι καθόμαστε πάνω στην Αίτνα που έχει λόξυγκα.
Η Δημοκρατία τα χωνεύει όλα...
Μάλιστα...
Κάπως έτσι πάντως (στην χώνεψη εννοώ) μας έφερε στην Βουλή μερικούς που μας κοιτάνε ειρωνικά στα μάτια. Δεν τους έχετε δει ή μήπως κατεβάζετε τα μάτια;
Ανέβαζαν την τηλεθέαση;
Πάρτε τους τωρα αραχτούς στις πολυθρόνες των πάνελ να μιλούν αφ υψηλού. Δείτε το body language… διάολε δεν μπορεί να μην έχετε δει ντοκυμανταίρ Β’ Παγκοσμίου Πολέμου; Δεν πιστεύω να πιστεύετε ότι τους έφερε εκεί που τους έφερε το ηλίθιο βιβλίο της ιστορίας; Σιγά, που κρύβαμε όλοι μεσα μας έναν Θουκιδίδη.... απλώς ήταν «ωραίοι» παραθυράτοι... πώς θα κάνουμε νούμερα απόψε; Δεν φωνάζουμε τον Γιαγκούλα; Ωραία ιδέα... πουλάει.
Δεν σας αρέσει που μας κοιτάνε ειρωνικά έ;
Σωστα! Εχουμε άλλα για να ασχοληθούμε:
...αν θα βγει αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ο Γιώργος η ο Βαγγέλης.
Μα ούτε ο ένας είναι ΠΑΣΟΚ, ούτε ο άλλος και ο μόνος που είναι ΠΑΣΟΚ, ο Σκανδαλίδης, δεν θα βγει.... Συγγνώμη κύριε Ιονέσκο μου, αλλά είστε ξεπερασμένος.
Συγγνώμη που κάναμε λάθος, τοξεραμε από την αρχή, αλλά δεν μπορούσαμε να σας πούμε την αλήθεια.
Δεν λέω ότι υπάρχει πολιτικός που λέει την αλήθεια. Λέω όμως ότι δεν υπάρχει και κόμμα που να λέει: παραδέχομαι ότι δεν σας έλεγα την αλήθεια, αλλά μη σας νιάζει την άλλη φορά θα σας την πω... και αν είχε κερδίσει το ΠΑΣΟΚ (που ήταν εξαιρετικά πιθανό) ποιά ακριβώς θα ήταν σήμερα η αλήθεια. Αυτη που μας λέγανε ή αυτοή που θα μας πούν.
Και αυτοί καλά κάνουνε. Οι συναδελφοι μου δεν καταλαβαίνουν γιατί δεν τους λιανίζουν. Σωστά το γράφω: Λ-ι-α-ν-ί-ζ-ο-υ-ν. Οχι απλώς να ρωτάνε με χαμογελάκι και να τους αφήνουν να γενικολογούν.
Εσείς από πού μαθαίνετε τί γίνεται στο ΠΑΣΟΚ; Σας στέλνει SMS o Λαλιώτης; Μάλλον όπως όλοι μας: από τα παράθυρα.
Συγγνώμη, αν το post μοιάζει αντι-πασοκικό, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι το γράφω εντελώς φιλο-πασοκικά. Αυτα που έκανε ο Ανδρέας Πανανδρέου για τον Ελληνα και την Ελληνίδα δεν είναι αστεία πράγματα, για να λένε σήμερα οι επίγονοι του: Δεν σας λέγαμε την αλήθεια, αλλά σας ζητούσαμε να μας ψηφίσετε. Και δεν το λέει ένας...το λένε όλοι.... δηλαδή είναι ενετλώς αλήθεια, ότι μας δούλευαν κανονικά.
Και μην μου πείτε ότι δεν έχει ειδοποιό διαφορά το «σε δουλεύω» από το «σε δουλεύω κανονικά!»
Θέλουμε λέει ενα μήνα να για να κουβεντιάσουν πολιτικά.
Δηλαδή; Τί θα λέτε; Κόφ’το λίγο αριστερά, ελα λίγο πιο πίσω, φρένο....
Αστεία πράγματα... Τί είναι η πολιτική πλατφόρμα για να τη φτιάξεις μέσα σε έναν μήνα; Ή την έχεις ή δεν την έχεις... αλλιώς να κατέβω κι εγω για αρχηγός.... σας ορκίζομαι ο,τι κάτι θα σκεφτώ μέσα σε έναν μήνα....
Ποιός φταίει για όλα αυτά;
Μα η τηλεόραση. Οχι καλέ το μεσον... αλλά τα παράθυρα που άνοιξε πριν από πολλά χρόνια ο Σταμάτης Μαλέλης στο τότε ΣΚΑΙ (τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς στον πραγματικά διαφορετικό σημερινό ΣΚΑΙ), επειδή δεν είχε budget για ρεπορτάζ μοντάζ κ.λ.π.... σκέφτηκε να κάνει το ρεπορτάζ live… Μεγαλοφυιές... μετά το πηδήξανε και του δωσανε να καταλάβει... κάνοντας το παράθυρο ντουντούκα στο χέρι κάθε καλεσμένου.
Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται. Μερικές φορές δεν μοιάζουν για πολιτικά, αλλά είναι. Θυμηθείτε μερικά χρόνια πριν όταν η κ. Κορομηλά μας συνέστηνε τον... Τριαντάφυλλο, για τον νέο Καζαντζίδη. Αυτο και αν είναι προσβολή...
Αποτέλεσμα;
Δείτε πού πήγε το ελληνικό τραγούδι, όταν αναγκάστηκε να περάσει από τα στούντιο των δισκογραφικών εταιριών και τα πάλκα στα στούντιο των πρωινάδικων.
Δεν έχει κανείς ευθύνη γι’ αυτό; Μόνο οι συνθέτες φταίνε;
Οχι, δεν είμαι άδικος. Δεν φταίει η Ρούλα Κορομηλά. Τόσο ήξερε τόσο έκανε... φταίνε όμως όλοι εκείνοι που της επέτρεψαν να κάνεις αφειδώς αυτα που ήξερε... Ποιά είναι μωρέ η Εφη Σαρρή, που μετρά ατέλειωτες ώρες τηλεοπτικής παρουσίας; Δεν εννοώ τώρα με τις εκλογές... εννοώ όλα αυτα τα χρόνια: Πόσες φορές λοιπόν όλα αυτα τα χρόνια βγήκε η Γαλάνη και πόσες η Σαρρή;
Από πού να ξεφύγει το παιδάκι ετών 3,4,5,6,7, αφού και τα τρία (τότε) κανάλια παίζανε Σαρρή, Δημητρίου, Λουκά, Τριαντάφυλλο...
Πότε στα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης φώναξε ενας ή μία τον Μίκη Θεοδωράκη και στο στούντιο εκτός από πολιτικές ερωτήσεις να έχει και ένα πιάνο;
Ξαναρωτάω: Δεν έχει κανείς ευθύνη;
Φυσικά και έχουν ευθύνη:
Ολοι κι όλες αυτοί που επί χρόνια λένε: πουλάει!
Ενα αρχίδι πουλάει.
Γιατί ο κόσμος βλέπει σαν τρελλός Λαζόπουλο, που είναι στα δημιουργικά του κι όχι Μάρκο Σεφερλή.... καλέ δεν πουλάει ο Μάρκος ή κάνω λάθος... και οι δυο σύγχρονοι δεν είναι... της ίδιας γενιάς δεν είναι;
Ειλικρινά πιστεύουν ότι αν ένα πρωί βγει σε ενα πρωινάδικο για να τη σταυρώσουμε ξεβύζωτη η Εφη Σαρρή και το επόμενο η Χαρούλα Αλεξίου για να τραγουδήσει Μάνο Λοιζο, η τηλεθέαση θα είναι στο ίδιο επίπεδο;
Ποιός βλάκας μπορεί να το πιστεύει αυτό;
Η Δημοκρατία τα χωνεύει όλα.
Και όσα δεν χωνεύει τα κάνει εμετό...στα μούτρα μας.
ΥΓ. Η κόρη μιας φίλης μου ετών 13, Ξένια ακούει μόνο ξένη μουσική. Φανατικά. Στραβομουτσουνιάζει σε κάθε ελληνική νότα. Πριν απο καιρό ήρθε με τη μάνα της σπίτι... Εφτιαχνα κάτι στο υπολογιστή και ήθελα να το ντύσω με την φωνή του θεού Ξυλούρη... «μια μικροπαντρεμεεεεεεεενη-κόρη ξανθήηηηηηη- τον κύρη της προσμένει-βράδι πρωίιιιιιιιιιιιιιιι-κι ενα Σαββάτο βραδιιιι καλε.... μια Κυριακή...»
Η μικρή πλησίασε.
-Τί είναι αυτό;
(ξανά) «μια μικροπαντρεμεεεεεεεενη-κόρη ξανθήηηηηηη- τον κύρη της προσμένει-βράδι πρωίιιιιιιιιιιιιιιι-κι ενα Σαββάτο βραδιιιι καλε.... μια Κυριακή...»
-Σούπερ. Τί είναι;
-Νίκος Ξυλούρης. Σου αρέσει;
-Ουάου! Τέλειοοοοοος...
-Βρες στον στο ΥouTube…
-Ναι, αμέ
(Kατάλαβες Κίμων ή σε έχει ζαλίσει η μυρωδιά του πούρου.... Ζαλίζει το γαμημένο...ειδικά αν είσαι στην εξουσία... εκτός κι αν είσαι ο Φιντέλ... δεν είσαι όμως ο Φιντέλ... έτσι δεν είναι Κίμων;)
Διευθύνει ο μεγάλος Σταύρος Ξαρχάκος. Ο μοναδικός βουλευτής που παραιτήθηκε γιαί πήγε για να προσφέρει κι όχι για να ψηφίζει. Respect.
Ο Νίκος Ξυλούρης τραγουδάει live για τη γενιά μου που είναι στις κερκίδες. Είναι η ίδια η γενιά που είναι σήμερα στα πράγματα. Τίποτε-μα τίποτε δεν μας σταμάτησε, ούτε καν το συναίσθημα της ιστορικής στιγμής. Λίγες εβδομάδες πριν είχε πέσει η χούντα. Το μέλλον ήταν δικό μας....LOL